Remodelació: d’antiga sabateria Vilà a espai d’art contemporani

16/07/2011

De sabateria a galeria d’art i de galeria d’art a espai d’art contemporani especialitzat en temes d’art i alimentació: espai eat art. Amb aquest esperit ens enfrontem a les reformes més ambicioses d’aquest centre en vint anys. Gràcies a l’esforç del seu màxim impulsor, Lluís Coromina, l’espai es renta la cara, s’actualitza tecnològicament i estructuralment i passa a convertir-se en un referent en l’àmbit de l’art contemporani a casa nostra. El nou local amb més de 200 metres quadrats, sistema d’alarma, antiincendis, vídeovigilància, audio d’última generació, lavabo adaptat per cadira de rodes… esdevé un espai versàtil i polivalent on programar-hi tota mena d’actes de caràcter cultural i d’emprenedoria. També s’han fet unes petites actuacions en el jardí per resignificar l’obra de Lluís Vilà i deixar-lo millor condicionat per a dur-hi a terme esdevniments musicals i artístics.

La direcció d’obra ha anat a cura de l’arquitecte i artista Amadeu Fabra i del seu equip. Una de les claus de la reforma ha estat, segons el propi Fabra, “simplificar totes les traves estructurals i visuals i deixat l’espai net i diàfen”. Així mateix, l’arquitecte apunta que “a més, com a valor afegit, hem volgut patrimonialitzar l’espai i hem tret a relluir una paret amb pedra de banyoles que li dóna un caire del tot especial”. A banda, també s’han conservat els aparadors de l’antiga sabateria Vilà, al capdavant de l’espai, “en una espècie de clucada d’ullet al passat, ja que són quasi patrimoni etnogràfic de la ciutat i de tot l’edifici, sobre del qual hi vivia i hi tenia l’estudi l’artista Lluís Vilà”.

La reobertura es durà a terme el 23 de setembre amb motiu de la inauguració de l’exposició de Rosalía Banet.