Es presenten els actes de commemoració del centenari de TEISA

12/03/2020

L’empresa de Transports Elèctrics Interurbans S.A. (TEISA) celebra els cent anys d’història i presenta una quinzena d’activitats que es duran a terme al llarg de tot l’any 2020 i el primer trimestre del 2021. La Fundació Lluís Coromina s’encarrega de la coordinació de les activitats de commemoració de l’efemèride, que s’han donat a conèixer avui a l’Slot Garage de Banyoles en un acte que ha comptat amb la presència del president de la Diputació de Girona Miquel Noguer, el president de TEISA Lluís Coromina, el gerent Àlex Gilabert i el coordinador del centenari Ricard Planas. Durant l’acte, s’ha detallat el programa d’activitats del centenari i també s’ha presentat una rèplica d’un autobús de TEISA dels anys 20 per al circuit d’Scalextric, creada especialment per a l’ocasió.

L’aniversari es commemora amb una quinzena d’activitats culturals que tindran lloc durant tot un any i que comptaran amb la col·laboració de diverses entitats, col·lectius i artistes vinculats a les comarques gironines. La primeran acció serà a la Volta Ciclista Catalunya, amb presència de TEISA al punt d’arribada a l’etapa de Banyoles, la qual anirà seguida d’altres propostes com la presentació d’un llibre sobre el centenari, en què hi participen diversos artistes com Francesc Guillamet, Albert Serra o cabosanroque, entre d’altres. Una altra producció per commemorar els cent anys d’història és l’estrena de l’espectacle Llàgrimes de sirena de Cor de Teatre, que versa sobre l’emergència climàtica, i també s’ha programat una col·laboració amb l’artista Marcel·lí Antúnez durant l’exposició Girona Temps de Flors; dues jornades castelleres amb Marrecs de Salt; activitats escolars a l’espai Garage Slot de Banyoles; una activitat en col·laboració amb la dissetena edició de l’(a)phònica, Festival de la Veu de Banyoles; la participació en la tercera edició del Gran Premi FIE o una col·laboració amb la Marató de TV3, entre moltes altres activitats. La programació del centenari es clourà amb una exposició dels 100 anys de TEISA a l’Espai Isern Dalmau de la Fundació Lluís Coromina a Barcelona, una mostra a càrrec dels diversos artistes que han col·laborat en el centenari com cabosanroque, Yurian Quintanas, Albert Serra, Francesc Guillamet,Esteve Martínez, i el col·lectiu d’Artsites Outsiders de la Fundació Estany, entre d’altres. Així mateix, es presentarà l’escultura del centenari, realitzada per l’artista Josep Ponsatí. La mostra s’inaugurarà el 13 de març del 2021.

Imatges de Pere Duran / Nord Media