Es constitueix els Amics de Lluís Vilà

06/07/2011

20110626-002550.jpg20110626-002534.jpg

Després de quasi un any de treball intens, d’un treball gràcies a l’esforç d’un equip cohesionat i il·lusionat, i amb la complicitat de la família Vilà i el mecenatge de Lluís Coromina, faltava una pedra més per complementar l’Espai Eat Art i el Lluís Vilà Showroom de Banyoles: ens estem referint als Amics de Lluís Vilà. Sens dubte, tots els que estem en aquest vaixell vam ser amics de Vilà, però una associació com aquesta ens pot ajudar a fer més caliu a l’entorn de Vilà. Una entitat de nova formació que té tot el suport del nostre centre des del primer moment. Ells han esperonat a fer de Sant Lluís, un dia i una efemèride per la qual recordarem a un altre “sant”, amb una altra mística, del món de l’art i nascut a Banyoles en el segle XX.

En Jaume Vilà, Felicià Butinyà, l’Anna Masó, la Rosa Casellas, en Met Serrat, en Quim Fernàndez, en Marc Currià, en Francesc Daranas, en Guillem Vilà, en David de la Calva, en Joan de la Parra… són algunes de les persones que han treballat en aquest reconeixement i que ha comptat també amb la col.laboració més i menys estreta de la gent del forn Can Japet, en Josep Cortada, en Francesc Viladiu, en Toti Pau,  en Miquel Aguirre, que, en la seva primera edició, ens ha dut sorpreses de tota mena, fins i tot, un mural gegant patrocinat pel nostre espai i que l’artista banyolí Francesc Daranas ha realitzat amb la complicitat de nenes i nens de la ciutat. Una obra impressionant que ha estat penjada a la façana de l’espai eat art –antiga casa de l’artista– durant un parell de dies. Una obra coral –potser l’únic retret (si en pot haver-hi) seria haver-hi trobat poques referències a l’univers d’en Vilà– i que reflecteix la complicitat de molta gent per dur-la a terme. Una complicitat que també s’ha materialitzat amb la resta d’actes que s’han programat. Tot i que sempre hi ha temes a millorar, és un molt bon començament. I, ja des del primer moment, tindran des d’aquest blog un amplificador a tots els seus actes i, com no, esperem acollir-ne una bona colla d’ells.

Ricard Planas Camps, director de l’espai eat art i del lluís vilà showroom