La revista ‘Els colors’ entrevista el president de la fundació, Lluís Coromina

18/09/2014

El número 177 de la revista banyolina ‘Els colors’ entrevista el president de la fundació, Lluís Coromina Isern. Entrevistat per Alba Domènech, a la pàgina 4 d’aquest número de setembre, el col·leccionista i empresari reflexiona sobre les línies directrius de l’entitat.

De quines empreses ets president o formes part?
Les més conegudes són Agrienergia (l’elèctrica i Farinera Coromina), Teisa i Aigües de Banyoles.

També tens una fundació amb el teu nom, Fundació Lluís Coromina, quan es va constituir?
El 2007. Ho vàrem fer amb una tasca assistencial on el caràcter internacional tenia un xic més de pes, sense deixar mai la relació amb la proximitat. En la darrera etapa, però, focalitzem l’atenció en el Pla de l’Estany ja que el context social ho ha posat més de relleu.

Per quin motiu la vas fundar?
Per retornar a la societat el que et dóna. No és un tema de responsabilitat sinó de compromís. Jo visc i m’estimo el Pla de l’Estany. I perquè la fundació és l’entitat que aglutina les dinàmiques que abans fèiem des d’altres plataformes o sovint anònimament.

La fundació té tres seus: Espai Eat Art i El Puntal a Banyoles, i La Perpinyana a Porqueres. Quines activitats desenvolupa cadascuna?
L’Espai Eat Art és un homenatge a l’artista Lluís Vilà, de qui difonem l’obra. És únic a la península i a nivell europeu, ens dóna a conèixer els vincles de la història de l’art amb l’alimentació. A banda, a les comarques gironines som un exponent de primer nivell d’indústries i serveis vinculats al món de l’alimentació i la gastronomia, que vol dir paisatge i, com no, art. El Puntal és un laboratori de creació on treballem per ser un CAR de Sant Cugat en versió cultural. Sempre per complementar els esforços de les institucions. La Perpinyana és l’espai on es troba el centre d´acollida temporal d´animals.

Com s’escullen els projectes als quals es dóna suport?
Tenim un comitè assessor per desenvolupar les línies estratègiques de la fundació que són les arts, el paisatge i el servei a les persones.

A quines persones o entitats heu donat suport o han pogut realitzar la seva obra gràcies a la fundació?
A moltes, entre altres, a la Fundació Estany i Mas Casadevall. El conveni amb l’Observatori del Paisatge de Catalunya. Ajudar a consolidar la carrera del cineasta Albert Serra o el suport a la gent de teatre de la mà de Joan Solana i Cor de Teatre. Sense deixar-nos la recuperació de figures com Carles Fontserè i Rafael Marquina. També projectes humanitaris a Perú, Brasil i Guinea Conakry.

S’aposta per projectes o autors banyolins davant d’altres o no es fa distinció segons origen?
Som un fundació exigent amb la qualitat de les propostes i, evidentment, prioritzem les iniciatives de persones que viuen en el nostre àmbit geogràfic.

Com a empresari, quins consells donaries als joves emprenedors?
Entre altres coses, capacitat de ser flexible. Com diu la dita: “La vida és tot el que et passa mentre fas altres plans”.

Fotografia Jaume Lis
www.revistaelscolors.com