El rol de les empreses en el desenvolupament cultural de les societats, a debat

23/10/2018

La Fundació Catalunya Cultura, juntament amb la Fundació Lluís Coromina, el Fòrum Carlemany i amb el suport de Bonart cultural, ha organitzat una trobada amb empresaris de les comarques gironines per reflexionar sobre el paper del sector empresarial en el desenvolupament cultural de les societats. La trobada ha tingut lloc al Puntal – Laboratori de les Arts de la Fundació Lluís Coromina de Banyoles i ha comptat amb la presència del Sr. Lluís Coromina (President de la Fundació Lluís Coromina), del Sr. Enric Crous (President de la Fundació Catalunya Cultura), del Sr. Francesc Bosch (President del Fòrum Carlemany) i del Sr. Ricard Planas (President de Bonart Cultural) a banda d’un seguit de veus rellevants del territori, tant del teixit empresarial com del sector cultural. El propòsit ha estat el de crear un espai de trobada entre diferents agents de l’ecosistema del mecenatge cultural, on poder compartir reflexions, visions, experiències i estratègies per a vincular empresa i cultura, àmbit aquest últim que no podem entendre com a despesa sinó com a inversió, com recordava el Sr. Crous emulant l’exemple de França on la cultura és, a banda d’una font de riquesa immaterial, un important motor econòmic.

Més sensibilització social

Segons els assistents a la trobada, encara molta sensibilització social, així com una reforma del marc legal del mecenatge que pugui fomentar la participació de la societat civil i les empreses en la cultura. I és que l’impacte que tenen les empreses a la societat és una inquietud present entre els empresaris de les comarques gironines, conscients de la seva responsabilitat com a agents socials. Si bé la província de Girona disposa d’una riquesa i un dinamisme cultural històric, la preocupació per la sostenibilitat de la cultura en tant que pilar del nostre progrés social és un sentiment compartit.

Vincles amb el territori

L’aliança de l’empresa amb la cultura, a banda de desencadenar una sèrie d’impactes positius tant per al sector cultural com per la societat en general, ho fa també per a l’empresa, doncs ajuda a enfortir el seu vincle amb el territori, amb les seves comunitats, la fa més responsable, i pot incidir en la seva innovació i creativitat.