El Puntal – Laboratori de les Arts de Banyoles acull la primera sessió d’ÀGORA, un espai de debat democràtic impulsat per la Fundació Catalunya Europa

11/10/2022

El Puntal – Laboratori de les Arts de Banyoles ha acollit la primera sessió de debat democràtic ÀGORA, organitzada per la Fundació Catalunya Europa (FCE). Amb la col·laboració de la Fundació Lluís Coromina i el suport de La Casa dels Clàssics, l’Institut Català Internacional per la Pau (ICIP) i la Diputació de Girona, la jornada s’ha centrat en els textos de l’obra La Ira de Sèneca, i ha propiciat la reflexió i debat sobre l’individu, la societat i la política actual. La trobada, que ha comptat amb la participació d’una vintena de persones, ha estat conduïda per Pau Mas, director de la FCE; Kristian Herbolzheimer, director de l’ICIP, i Raül Garrigasait, president de La Casa dels Clàssics.

L’espai de debat democràtic ÀGORA té com a objectiu el desenvolupament d’una cultura política democràtica a Catalunya, a través del foment del diàleg, de la millora de la qualitat del debat públic i de l’enfortiment dels valors cívics i de les competències polítiques de la ciutadania. Nascuda amb l’objectiu d’habilitar un espai de trobada entre persones amb diversitat de posicions ideològiques i polítiques, la iniciativa ÀGORA s’ha impulsat amb la finalitat de fomentar el debat constructiu, de millorar el clima social i polític del país i, en última instància, d’enfortir els valors ciutadans i la democràcia.

Pere Duran/ Nord Media

La primera jornada d’ÀGORA, que s’ha realitzat el dissabte 1 d’octubre a l’espai El Puntal – Laboratori de les Arts de la Fundació Lluís Coromina durant tot el dia, ha tractat principalment sobre la situació de l’individu en l’actualitat, així com altres conceptes de rellevància com la societat, la llibertat o la política, entre d’altres. Durant els propers mesos està previst realitzar dues sessions més a l’Espai Isern Dalmau de Barcelona, amb l’objectiu de seguir reflexionant i debatent sobre altres conceptes d’interès com la convivència, els vincles socials, la nació o l’estat, entre d’altres.