El Grup AgriEnergia rep el Premi EMPRESA CULTURA de la Fundació Catalunya Cultura

21/01/2021

El Grup AgriEnergia, impulsor de la Fundació Lluís Coromina, ha rebut el Premi EMPRESA CULTURA, concedit per la Fundació Catalunya Cultura. Aquest premi s’atorga per primera vegada amb l’objectiu de visibilitzar empreses vinculades al món cultural del país i amb un compromís social i cultural que generin impacte al territori.

Operatiu des del 1897, el Grup AgriEnergia és un conjunt d’empreses amb seu a Banyoles que actua arreu de Catalunya, amb especial èmfasi a les comarques gironines. El seu àmbit de treball abraça diversos sectors estratègics de l’economia i de l’àmbit social, cultural i mediambiental. Gràcies a l’activitat cultural i social promoguda des de la Fundació Lluís Coromina, el Grup AgriEnergia ha estat valorat pel jurat del premi pel seu abast territorial i per la seva contribució a promoure iniciatives en pro de la cultura, més enllà del seu objectiu empresarial.

Així doncs, l’empresa banyolina ha estat guardonada i reconeguda amb el Premi EMPRESA CULTURA gràcies al seu impacte social i a la seva aportació decidida i innovadora al món de la cultura. El jurat que ha atorgat el premi està compost per membres dels dos òrgans de govern de la Fundació Catalunya Cultura: el consell de mecenatge, amb el Sr. Gabriel Mariscal de Llet Nostra i la Sra. Sofia Lluch de Lluch Essence, i el patronat de la fundació, amb el Sr. Patrici Tixis del Grup Planeta, el Sr. Pepe Ballester de BBVAi la Sra. Sílvia Martí de Moventia, que ha actuat com a presidenta.

Amb aquest reconeixement al Grup AgriEnergia, la Fundació Catalunya Cultura vol agrair al món empresarial la seva contribució a la cultura, un sector imprescindible que actualment està patint un moment molt complicat pel context de la crisi sanitària.

El Segell d’Empresa o Entitat Compromesa amb la Cultura

Amb la mateixa voluntat de reconèixer les empreses que donen suport a la cultura, i en col·laboració amb la Càtedra de Responsabilitat Social Universitària de la Universitat de Girona, des de la Fundació Catalunya Cultura neix el Segell d’Empresa o Entitat Compromesa amb la Cultura.

Aquest Segell es tracta d’un pioner distintiu que avala el lideratge, l’excel·lència i el compromís de la les empreses o entitats amb la cultura. Amb l’objectiu de visibilitzar i reconèixer diversos aspectes de les empreses i entitats com les bones pràctiques, el suport al món cultural o l’acció transformadora amb impacte social, entre d’altres, el Segell s’atorga a partir d’uns criteris de valoració que ha elaborat la Càtedra de Responsabilitat Social de la Universitat de Girona i compta amb una comissió d’avaluació de prestigi en el camp cultural, presidida pel Sr. Salvador Sunyer, fundador del festival Temporada Alta de Girona.

A banda de rebre el Premi EMPRESA CULTURA, el Grup AgriEnergia també ha estat avalat amb aquest Segell.

Consulta aquest enllaç per a més informació del Grup AgriEnergia.