El darrer somni de l’activista Rosa Dilmé continua endavant

02/10/2017

La missionera banyolina Rosa Dilmé va morir a Ruli, Ruanda, el passat mes de setembre, on feia 43 anys que treballava a favor de les persones més vulnerables, tasca per la qual l’any passat va ser reconeguda amb el premi Banyolí de l’Any a la Millor Iniciativa Social. Al llarg d’aquests 40 anys de treball, Dilmé va encapçalar actuacions destacades a aquesta zona d’àfrica, a uns 60 Km de la capital de Rwanda, Kigali.

Entre els projectes impulsats, una escola d’agricultura per a noies, una escola de pares amb la finalitat d’orientar-los en la criança dels fills, una oficina d’atenció social, atenció als malalts de sida o un centre nutricional i menjador escolar per assegurar els aliments bàsics dels nens i nenes.

I el darrer dels seus somnis, que quasi sempre acabava materialitzant, fou la creació d’un pou d’aigua potable a Ruli, que va comptar amb el finançament des dels inicis de la Fundació Lluís Coromina. Un projecte que, segons el president de la fundació, Lluís Coromina “era una fita que acabava de consolidar tots els altres projectes que havia desenvolupat a la població”.  El pou, que està en construcció, “preveia trobar aigua a menys profunditat i per això encara no està enllestit, però a finals d’any creiem que el podrem tenir operatiu” afirmava Lluís Coromina, qui ja va supervisar in situ els primers treballs l’any passat.