El “Concert pel Biocè” d’Eugenio Ampudia al Liceu amb el suport de la Fundació Coromina

21/06/2020

Aquest dilluns 22 de juny, el Gran Teatre del Liceu de Barcelona, acollirà el “Concert pel Biocè”, que compta amb la col·laboració de la Fundació Lluís Coromina i que ha creat el reconegut artista conceptual Eugenio Ampudia. L’artista dirigirà una proposta que busca innovar en els formats artístics: un concert que comptarà com a públic amb 2.292 plantes. Omplir el liceu de verd esperança. L’autor crearà un seguit de fotografies i vídeos per deixar constància de l’esdeveniment que el 2021 d’exposaran a l’espai Isern Dalmau de Barcelona. Blanca de la Torre és la curadora del muntatge.

Un quartet de corda interpretarà “Crisantemi”, de Giacomo Puccini, davant una audiència botànica, buscant exercir de detonant i punt de partida simbòlic per a reformular el present, precisament el dia que finalitza la declaració de l’estat d’alarma decretat durant la pandèmia i es dóna pas a una esperada nova etapa.

Estem convençuts que aquesta original iniciativa tindrà un impacte global, pel seu missatge, concepte i de moment que vivim. El dia després, les plantes seran distribuïdes entre el personal sanitari de l’Hospital Clínic de Barcelona, com a mostra de reconeixement per la seva labor en la crisi sanitària.

M’agradaria convidar-te a seguir aquest esdeveniment únic en directe a través d’aquest enllaç

(https://www.liceubarcelona.cat/ca/concierto_bioceno) Aquest dilluns 22 de juny, a les 17.00h.

Aquesta acció respon al desig de la Fundació Lluís Coromina de donar suport a iniciatives disruptives que posen de valor la importància de preservar els ecosistemes naturals, ja que nosaltres també som natura i que, alhora, demostren aquesta interdependència que tenim amb l’entorn. Així mateix, aquesta acció també vol agrair el treball dels professionals sanitaris i recordar que la salut de tots està directament relacionada amb la salut del planeta. El món vegetal i, molt especialment els boscos, són fonamentals per a una atmosfera neta i poder reduir els gasos amb efecte d’hivernacle causants de la crisi climàtica.