El Castell de Cornellà acull l’exposició “Abecedari solidari. Homenatge a Miquel Martí i Pol”

13/04/2023

L’Ajuntament de Cornellà del Llobregat, ART’s WinDoWs i el Govern d’Andorra presenten amb la col·laboració de la Fundació Miquel Martí i Pol i el suport de la Fundació Lluís Coromina i la Fundació Integralia l’exposició “Abecedari Solidari. Homenatge a Miquel Martí i Pol”, una mostra d’obres de diferents artistes visuals, poetes, escriptors i escriptores que es podrà veure a partir d’avui al Castell de Cornellà.

La proposta s’ha dissenyat a partir de l’obra “Abecedari” de Miquel Martí i Pol, un llibre solidari de haikus que va escriure amb la complicitat del seu amic personal Ramon Besora. Dins del poemari s’hi exposa un haiku per a cada lletra de l’abecedari amb el tema de la solidaritat com a fil conductor, passant per temes com la diferència i la indiferència, l’acollida i la mort o temes recurrents de la seva literatura com el dolor, la malaltia o l’adversitat.

L’exposició, que vol retre homenatge al poeta, presenta les obres d’un total de 26 artistes plàstics, que s’inspiren en algun dels haikus del poemari, i que van acompanyades de diferents textos literaris que han elaborat 26 escriptors reinterpretant els mateixos poemes.

La inauguració es durà a terme avui a les 19 h al Castell de Cornellà i es podrà visitar fins al 28 de maig.