Diada de Sant Jordi a l’Espai Eat Art

21/04/2021

Amb motiu de la celebració de la diada de Sant Jordi, la Fundació Lluís Coromina acull una mostra de peces de l’artista Lluís Vilà als aparadors de l’Espai Eat Art, la qual es podrà visitar aquest divendres 23 d’abril de 10 h a 19 h. Aquesta petita mostra de l’obra de Vilà estarà complementada per una selecció dels llibres en què la Fundació ha col·laborat durant els últims mesos. Entre molts altres, alguns dels exemplars que es podran veure als aparadors de l’espai de la Plaça Major de Banyoles són el llibre El passat es projecta en el futur i el futur es recolza en el passat, la publicació de commemoració dels 100 anys d’història de TEISA; SOM Can Xapes, el llibre d’alta gastronomia sobre l’emblemàtic restaurant Can Xapes de Cornellà del Terri; la publicació fotogràfica Pandemia. Miradas de una tragedia de l’editorial Blume, o CurArte. 40 años fotografiando la sanidad española del fotògraf Tino Soriano.

Lluís Vilà

Nascut a Banyoles l’any 1952, Lluís Vilà i fou un artista català amb una àmplia trajectòria en pintura, escultura i disseny. El seu treball va destacar en els corrents conceptuals i artístics de l’eat art i l’art fungdible, i la seva obra es caracteritzava per peces d’artesania popular vinculades a l’art contemporani. L’art de Lluís Vilà feia referència continuament al menjar com a paradigma del consum, fet que van condicionar considerablement la seva trajectòria artística i el van dur a tenir una posició crítica del món que l’envoltava. Després de la seva mort l’any 2010, la Fundació Lluís Coromina va homenatjar a aquest artista banyolí anomenant els dos espais situats a la Plaça Major del poble: l’Espai Eat Art i l’Espai Lluís Vilà.