Diada de Sant Jordi, a l’Espai Eat Art de Banyoles

21/04/2022

Amb motiu de la celebració de la diada de Sant Jordi, la Fundació Lluís Coromina obrirà les portes de l’Espai Eat Art i oferirà la possibilitat de comprar el llibre Lluís Vilà. Nautes i Absolut, una obra contundent i contemporània sobre l’artista banyolí editada per la propia Fundació. Les persones interessades, que també podran visitar l’exposició El blanc il·lumina de Lluís Vilà, podran adquirir la publicació aquest dissabte 23 d’abril en l’horari habitual de visites: de 10:30 h a 13:30 h i de 17 h a 20:30 h.

El llibre Lluís Vilà. Nautes i Absolut

Format per diverses imatges de les principals obres artístiques de l’artista banyolí Lluís Vilà, així com per alguns textos literaris de diferents crítics d’art de Catalunya, el llibre Lluís Vilà. Nautes i Absolut ha estat ideat i editat per la mateixa Fundació Lluís Coromina, amb la col·laboració de la Diputació de Girona i l’Ajuntament de Banyoles.

La publicació és una combinació de text i imatge. Per una banda, inclou diversos escrits d’alguns dels principals crítics de l’escena artística catalana, com són Maria Lluïsa Borràs, Glòria Bosch, Eudald Camps, Anna Carreras, Quim Fernández, Salvador Garcia-Arbós, Daniel Giralt-Miracle, Aina Mercader, Conxita Oliver, Pilar Parcerisas, Albert Serra, Arnau Puig i Ricard Planas Camps.

Per altra banda, el llibre agrupa les obres de Lluís Vilà en dues sèries: Nautes, un recull de pintures sobre paper i escultures de tècnica mixta creades entre els anys 2006 i 2009, i Absolut, un conjunt d’obres de tècnica sobre tela elaborades entre el 2009 i el 2010. Mentre que la primera sèrie engloba diverses escultures que podrien ser definides com a “mòmies modernes”, ja que naveguen per la cultura contemporània al mateix temps que interpel·len el món egipci, la segona part de l’obra pictòrica de l’artista es basa en el blanc absolut, en la puresa blanca que permet arribar a la sensibilitat d’allò immaterial a través de la matèria.