“D’Estómac / De Estómago” exposició de Manolo Sierra a l’Espai Eat Art

21/11/2011

Fins al 28 de gener del 2012 Eat Art Lluis Vilà presenta l’exposició “D’Estómac. De Estómago” de Manolo Sierra (Càdiz, 1973). La mostra es va inaugurar el dia 26 de novembre al migdia amb la presència de l’artista i el director de bonart i Eat Art Lluis Vilà, Ricard Planas que va destacar el treball del creador gadità arrelat a l’Alt Empordà.

Durant l’acte de presentació es va fer una performance a càrrec d’Anna Carner (violoncel) i Júlia Falgàs (acció).

“Per aquesta exposició he recopilat una bona quantitat de dibuixos i quadres que d’alguna manera tenen quelcom a veure amb l’aliment. A l’Espai Eat Art_LLuís Vilà se m’ha donat l’oportunitat d’exposar obra més visceral, imaginativa i desenfadada, juntament amb treballs més naturalistes o realistes. Aquest recull de dibuixos i pintures arrenca el 2011 i, per a la meva sorpresa, hi abunda el paper. La ingestió i expulsió d’aliment ha estat un tema recurrent en la meva obra des de fa anys.

Què ens alimenta?, de quina manera ens alimentem? Són les preguntes que em ressonen quan miro aquesta selecció de treballs. Som el que ingerim, oferim el que som, oferim les deixalles del que som?, les restes, per la resta? Si, quan menjo ja penso en les deixalles. En alguns quadres, encara que no ho sembli, el menjar és més excessiu que escàs. Veig sobralles. Veig restes de la destrucció necessària per participar en aquests actes”

Manolo Sierra

“Para esta exposición he recopilado una buena cantidad de dibujos y cuadros, que de alguna manera tienen algo que ver con el alimento. En el Espai Eat Art_Lluís Vilà se me ha dado la oportunidad de exponer obra más visceral, imaginativa y desenfadada, junto con trabajos más naturalistas o realistas. Esta recopilación de dibujos y pinturas arranca en el 2001 y en ella, para mi sorpresa, abunda el papel. La ingestión y expulsión de alimento ha sido un tema recurrente en mi obra desde hace años.

¿Qué nos alimenta?, ¿de qué modo nos alimentamos? Son las preguntas que más me resuenan al mirar esta selección de trabajos. Somos lo que ingerimos, ofrecemos lo que somos, ¿ofrecemos el desecho de lo que somos?, ¿los restos, para el resto? Sí, al comer ya pienso en los despojos. En algunos cuadros, aunque no lo parezca, la comida es más excesiva que escasa. Veo sobras. Veo restos de la destrucción necesaria para participar de estos actos”

Manolo Sierra