Conversem amb Pere Monràs, fundador de Biomimetic Science Institute

05/06/2020

El pròxim dijous 11 de juny a les 18:30 h conversarem amb Pere Monràs, metge oncòleg i director en el sistema sanitari durant més de trenta anys, i fundador de Biomimetic Science Institute. Monràs ha estat reconegut com un dels motors de la innovació organitzacional de la sanitat, on va inspirar reflexions i accions sobre els canvis i les necessitats d’aquests serveis cap al progrés social com a Director General de la Corporació Sanitària Parc Taulí i President de la Patronal del sector.

Entre els seus objectius destaquen el de promoure el progrés social mitjançant iniciatives de participació cívica, aprenentatge col·laboratiu i difusió de coneixements, com han sigut els seus projectes hèlix3c, Sangaku i ESPORA, entre altres. Fundador i President del Cercle pel Coneixement (2001-2004), on es van establir els eixos fonamentals per a avançar cap a la societat del coneixement.

Des de l’any 2018, és president del Biomimetic Sciences Institute, una de les poques institucions arreu del món que focalitza la seva feina al voltant de la biomimètica. Una ciència de recerca de solucions innovadores a problemes i qüestions actuals d’interès humà. Observant les funcions, sistemes i processos naturals podem crear dissenys, materials i productes de diferents tipus adaptats a medis concrets, inspirant-nos en allò que ja ha sigut testejat. La biomimètica promet crear un món del futur innovador i alhora sostenible, aprofitant els avenços de la ciència i la tecnologia a favor dels  ecosistemes que ens sostenen. El BSI vetlla, en aquest sentit, per la qualitat i coherència d’aquests projectes, aportant assessorament a productes, desenvolupaments i projectes d’investigació que compleixen amb aquests criteris.

El BSI promou una visió de la natura com a guia i mentora per a la construcció d’un futur basat en el progrés sostenible, sustentat en tres principis bàsics:

• Treballar per la millora de la qualitat de vida de les persones amb respecte pels altres éssers vius.
  • Promoure una nova generació de recerca des de la natura.
  • Facilitar i acreditar la ideació, disseny i desenvolupament de solucions d’inspiració biomimètica.

La conversa, que es podrà seguir en directe a través del canal d’Instagram de la Fundació, serà conduïda pel coordinador de la Fundació Lluís Coromina, Daniel Fuentes.