Col·laboració amb el llibre ‘Pedres i més pedres’ de Joan Anton Abellán

24/01/2022

La Fundació Lluís Coromina ha col·laborat amb la nova publicació de l’historiador Joan Anton Abellán amb l’adquisició de diversos exemplars. El llibre Pedres i més pedres. Inventari de les construccions religioses del Pla de l’Estany, que es va presentar oficialment el passat 4 de desembre a la parròquia de Santa Maria dels Turers de Banyoles, forma part de la col·lecció Llegat patrimonial del Pla de l’Estany de MMV edicions.

Pedres i més pedres. Inventari de les construccions religioses del Pla de l’Estany és una guia de totes les construccions religioses que es poden trobar a la comarca. Des de la fundació del Monestir de Sant Esteve a Banyoles l’any 812, diverses ordes religioses han trepitjat la zona construint nombroses edificacions destinades a aixoplugar fidels com esglésies i ermites, a més de construccions més petites com oratoris o creus de terme.

A més de la Fundació Lluís Coromina, el llibre també ha comptat amb la col·laboració de la Diputació de Girona, l’Ajuntament de Banyoles, l’Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural i les Parròquies de l’Arxiprestat de Banyoles.

Joan Anton Abellán, historiador i dirigent esportiu

Polifacètic i plenament compromès amb la ciutat de Banyoles i la seva gent, Abellán és un historiador i dirigent esportiu que ha estat gerent del Consorci Esportiu de l’Estany de Banyoles i Vicepresident de la Federació Catalana de Rem, entre altres. En la seva faceta d’escriptor, ha publicat nombroses obres històriques, així com esportives, com els dos volums de Els goigs del Pla de l’Estany, el Collell i Rocacorba (Centre d’Estudis Comarcals de Banyoles, 2001 i 2003) o La història de l’esport a Banyoles fins als JJOO ’92 (MMV Edicions, 2017).