Campanya de ‘crowdfunding’ solidari a favor de la Fundació Autisme Mas Casadevall

20/04/2021

CaixaBank i Fundació “la Caixa” han posat en marxa una campanya de micromecenatge (crowdfunding solidari) amb l’objectiu de recaptar fons i aconseguir la inversió necessària per ampliar la sala multisensorial i millorar l’atenció als usuraris de la Fundació Autisme Mas Casadevall. Després de nombroses col·laboracions amb aquesta fundació, com les exposicions L’art amb autisme (2012) o André Ricard i Mas Casadevall: 25 anys de disseny social i autisme (2013), la Fundació Lluís Coromina se suma a aquesta campanya i convida a tothom a formar-ne part.

Aquesta acció de crowdfunding s’emmarca en el programa Fórmula Solidaria de Caixabank, una iniciativa que canalitza fons de la Fundació “la Caixa” amb l’objectiu d’ajudar que les entitats socials disposin de recursos necessaris per seguir treballant en benefici de les persones i col·lectius més necessitats. D’aquesta forma, CaixaBank ja ha aportat 5.500€ per aconseguir ampliar la sala multisensorial de la Fundació Autisme Mas Casadevall, un espai que permet la interacció dels seus usuaris amb el medi mitjançant l’estimulació dels seus sentits i capacitats. En aquesta sala es treballa a traves de les sensacions i els sentits (visuals, corporals i auditius), ja que constitueixen la principal font de coneixement.

L’objectiu del crowdfunding solidari és aconseguir els 2.800€ restants a través de les aportacions realitzades per part de qualsevol ciutadà o empresa que vulgui participar en aquesta iniciativa. Els donatius es poden fer des de les oficines de CaixaBank a la comarca del Pla de l’Estany, caixers automàtics de l’entitat o a través de www.caixabank.cat, garantint que el 100% de les aportacions s’abonaran al projecte. Les oficines des de les quals es pot col·laborar amb el crowdfunding són les oficines: Store Banyoles i Store Indústria de Banyoles, Sarrià de Ter, Cornellà del Terri i Mata (Porqueres).

Fundació Autisme Mas Casadevall

La Fundació Autisme Mas Casadevall és una entitat d’iniciativa social que atén 38 persones diagnosticades de TEA, Trastorn de l’Espectre Autista, i altres patologies, amb una discapacitat d’entre el 65 i 99%. La finalitat de l’entitat és donar suport per la vida i el treball a persones amb TEA per tal d’atendre a les seves necessitats de tractament mèdic, sanitari, educatiu i laboral, així com d’assistència legal, amb la màxima cura a les seves possibilitats socials. La tasca ocupacional que es realitza a Mas Casadevall és treballar per a l’obtenció de productes amb acabats adequats per a la seva promoció en el mercat econòmic normalitzat.