Cabosanroque presenta l’activitat ‘El run run dels exploradors’

27/03/2017

Fins al 31 de març més de 300 infants de diverses escoles de Banyoles participaran en l’activitat El run run dels exploradors que organitza Cabosonroque al Puntal d’Arts Escèniques de la Fundació Lluís Coromina. L’activitat forma part de la Guia de Recursos Educatius Municipals, un programa transversal de propostes i activitats educatives que gestiona el Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles.

Descobrir i repassar, a partir de jocs sonors, els principals conceptes que han canviat la manera d’entendre la música durant el segle XX: què és el silenci?, el soroll és música?, l’harmonia, la dissonància, el minimalisme, el ritme, la proto-electrònica… Aquest és el principal objectiu d’El run run dels exploradors, una proposta de Cabosanroque a partir de jocs amb els instruments, dispositius i màquines que els artistes tenen al seu estudi de Banyoles. Les sessions s’estructuren en tres parts de 15 minuts cadascuna, al llarg de les quals es tracten grans temes de les avantguardes musicals del segle XX, a partir de conceptes que ens han llegat John Cage, Lamonte Young o Pierre Henry.

En l’activitat hi participaran les escoles de Pla de l’Ametller, Can Puig, La Draga i Camins, amb alumnes d’educació infantil i cicle inicial, i també el COIET. L’activitat està cofinançada per la Fundació Lluís Coromina, el Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles i els alumnes participants.