Art a l’Aula: observar, aprendre, crear i exposar

23/02/2018

Acostar l’art a les escoles. Aquest és l’objectiu principal del projecte Art a l’aula, promogut per FONSDART Galeria d’Olot i que enguany arriba a la tercera edició. Com ja es va posar de relleu en l’edició anterior, la competència artística i cultural es considera bàsica en l’etapa d’educació primària i ha d’englobar aquelles habilitats que permetin el coneixement i la utilització de tècniques, recursos i expressions artístiques. I amb aquesta premissa, s’ha tornat a posar a l’abast dels alumnes la pràctica artística a les mateixes aules, amb la col·laboració de reconeguts artistes. El projecte s’ha materialitzat a través dels tres aspectes que es consideren fonamentals de tot aprenentatge: observar, aprendre i crear. És a dir, tenint l’oportunitat d’observar la creació d’una obra d’art a càrrec d’un artista, aprenent a mirar una obra d’art i a identificar les diferències entre les diverses disciplines, tècniques, estils artístics i materials utilitzats i, finalment, creant la pròpia obra prenent com a model la que l’artista ha realitzat a l’aula.

L’exposició que acull del 3 de març al 21 d’abril la Fundació Lluís Coromina – Espai Eat Art és el resultat d’aquest projecte, dut a terme amb els mestres i alumnes de cinquè i sisè de primària de les escoles del Pla de l’Estany. Una proposta que ha resultat molt estimulant i en què podreu veure els treballs que els alumnes han realitzat en els diversos tallers.