Anna Garcia-Pineda guanya el premi Fundació Lluís Coromina a la fira Swab

04/10/2014

02/10/14 Inauguraci— de la fira Swab a Barcelona. FOTO: PERE DURAN

Dins del marc de la Fira Swab que se celebra al pavelló italià de Fira de Barcelona del 2 al 5 d’octubre, la Fundació Lluís Coromina amb la col·laboració de Bonart va guardonar al millor artista català present en aquest esdeveniment artístic. Un jurat format per Lluís Coromina, president de la Fundació Lluís Coromina; Joan M. Minguet, president de l’Associació de Crítics d’Art de Catalunya; Montse Badia, directora artística de Cal Cego; Eulalia Grau, artista i Ricard Planas, director de la revista bonart i de la Fundació Lluís Coromina  va concedir el premi a Anna García-Pineda (Sabadell, 1982) que exposaa a l’estand de +R Galeria.
Llicenciada en Belles Arts entre Barcelona i Berlín, ha realitzat projectes individuals com Salvar elmundo o Romperlo todo y que haga tiroriro i ha participat en exposicions col·lectives com will not throw rocks a Londres o Cosmopolitan Barcelona a Nova York. El 2006 va rebre la Beca Incubadora per realitzar Tácticas de combate. És cofundadora, juntament amb Haizea Barcenilla, del col·lectiu Damas, que té com a objectiu concentrar-se en elements d’unió tals com ara ponts, cremalleres, xarxes o velcro i experimentar amb el format comissarial. Va rebre la beca BCNProducció 2008 per editar Máquinas y maquinaciones, una acumulació d’invents i missions que tenen com a objectiu contrarestar les nostres tragèdies quotidianes. És resident a Hangar. Viu i treballa a Berlín.

La Fundació Lluís Coromina i la revista Bonart són presents a la fira barcelonina que es clourà el dia 5 d’octubre. Durant la jornada d’inauguració l’estand va ser visitat per Ferran Mascarell, conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya i JaumeCiurana, tinent d’alcalde de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona.

L’estand de la Fundació Lluís Coromina i Bonart va comptar amb la col·laboració de Kiku Mistu i el Xupet Negre.

A les imatges, a dalt, el jurat amb l’obra guanyadora i Lluís Coromina davant l’obra guanyadora. A sota, d’esquerra a dreta, Lluís Coromina, Ricard Planas, Jaume Ciurana -regidor de cultura de l’Ajuntament de Barcelona, Ferran Mascarell, conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Kiku Mistu, artista, durant la jornada inaugural de la fira. A sota, Xupet Negre amb l’obra realitzada in situ durant el sopar de col·leccionistes que es va realitzar a la seu de Barcelona de la Fundació. (Reportatge gràfic de Pere Duran).

02/10/14 Inauguraci— de la fira Swab a Barcelona. FOTO: PERE DURAN 02/10/14 Inauguraci— de la fira Swab a Barcelona. FOTO: PERE DURAN