“Animated Painting” de Xavier Escribà arriba al Festival Loop Barcelona de la mà de la fundació

28/05/2015

Xavier Escribà, ‘Animated Painting’, 2015Xavier Escribà, ‘Animated Painting’, 2015

L’Espai d’Impulsió de Barcelona en col·laboració amb Fundació Lluís Coromina, Bonart i Bòlit Centre d’Art Contemporani exposarà del 28 de maig al 6 de juny l’obra de vídeoart Animated Painting dins el festival Loop de Barcelona que va començar ahir. L’obra va ser una coproducció de la fundació banyolina de la qual en té una còpia de tiratge limitat.

El treball de Xavier Escribà s’articula en una investigació pictòrica permanent que el porta a reflexionar sobre la fràgil existència de l’obra mateixa, reflexió que en aquesta ocasió va necessitar del format vídeo.

“El moment en què s’acaba una pintura. Aquella versió final que hagués pogut ser però que mai serà perquè ha estat finalment modificada.
La pintura té aquest defecte… Molt sovint només tenim accés a la seva darrera versió. Però fins llavors hi ha tots els possibles, tots aquells moments íntims, passatgers, intensos que formen part del procés pictòric.
M’agrada aquesta sensació d’aturar el temps, d’imaginar per un moment el perfum que genera cadascuna de les possibles versions finals d’una pintura.
D’això parlo a ‘Animated Painting’: de l’atzar, del gest i de la darrera versió acceptada en pintura ”

Xavier Escribà, 2015