Nou cicle de concerts de jazz i músiques improvisades

06/02/2023

La Fundació Lluís Coromina presenta un nou cicle de concerts de jazz i músiques improvisades a Barcelona i Banyoles. Durant els propers mesos, l’Espai Isern Dalmau i l’Espai Eat Art acolliran les actuacions del bateria Vasco Trilla (9 i 10 de febrer); la ballarina Sònia Sánchez i la percussionista Núria Andorrà (9 i 10 de març); el bateria Vasco Furtado i la pianista Clara Lai (20 i 21 d’abril), i el guitarrista Juanma Trujillo (25 i 26 de maig). Els concerts a Barcelona tindran lloc els dijous a les 20 h, mentre que les actuacions a Banyoles, que compten amb la col·laboració del festival FEMJazz!, es duran a terme a les 21 h. Les entrades per cada espectacle tindran un preu de 5 € i es posaran a la venda el mateix dia, una hora abans de l’inici del concert.

En aquest nou cicle també hi participarà el Cicle CUIR d’Igualada, que oferirà els mateixos concerts els dimecres a les 20:15 h a l’Adoberia (carrer del Rec, 15), i començarà aquest 8 de febrer amb l’actuació de Vasco Trilla, amb taquilla inversa.

Vasco Trilla

Dimecres 8 de febrer (20:15 h, a l’Adoberia d’Igualada, taquilla inversa)

Dijous 9 de febrer (20 h, a l’Espai Isern Dalmau de Barcelona, 5 €)

Divendres 10 de febrer (21 h, a l’Espai Eat Art de Banyoles, 5 €)

El bateria Vasco Trilla és un dels percussionistes més actius i versàtils de l’escena d’improvisació de Barcelona. Amb una àmplia trajectòria musical forjada a països com Holanda, Portugal o Polònia, ha gravat més de 50 discos que abasten diversos estils com la improvisació lliure, el jazz-rock, el rock progressiu o la música contemporània, entre d’altres. Consolidat com una de les veus més sòlides i sol·licitades en el món de la música improvisada, Trilla es caracteritza per la seva imaginació, adaptabilitat i constant curiositat a l’hora d’ampliar els límits del seu instrument.

Sònia Sánchez i Núria Andorrà

Dimecres 8 de març (20:15 h, a l’Adoberia d’Igualada, taquilla inversa)

Dijous 9 de març (20 h, 5 €, a l’Espai Isern Dalmau de Barcelona)

Divendres 10 de març (21 h, 5 €, a l’Espai Eat Art de Banyoles)

La ballarina Sònia Sánchez i la percussionista Núria Andorrà formen un duet que transita totes les tessitures musicals: des de passatges purament rítmics i contundents, amb instants ferms i poderosos, fins a moments delicats i suaus, on la fragilitat es fa viva, amb melodies i gestos on la carícia, el gest i els sons subtils es tornen protagonistes. Amb una posada en escena basada en els extrems, les dues artistes es troben a l’escenari de manera lliure i busquen sonoritats i moviments que neixen de l’escolta i el moment present.

Vasco Furtado i Clara Lai

Dimecres 19 d’abril (20:15 h, a l’Adoberia d’Igualada, taquilla inversa)

Dijous 20 d’abril (20 h, a l’Espai Isern Dalmau de Barcelona, 5 €)

Divendres 21 d’abril (21 h, 5 €, a l’Espai Eat Art de Banyoles, 5 €)

El duet format pel bateria Vasco Furtado i la pianista Clara Lai comparteix silencis i sonoritats improvisades en un directe basat en la creativitat i la versatilitat. Dos músics actius i consolidats que formen part de les principals escenes de música improvisada a Lisboa i Barcelona i que, després de creuar els seus camins fa uns anys a Portugal, s’uneixen per presentar un directe en què fusionen els sons de la bateria i el piano elèctric, amb una posada en escena sorprenent i contundent.

Juanma Trujillo

Dimecres 24 de maig (20:15 h, a l’Adoberia d’Igualada, taquilla inversa)

Dijous 25 de maig (20 h, a l’Espai Isern Dalmau de Barcelona, 5 €)

Divendres 26 de maig (21 h, a l’Espai Eat Art de Banyoles, 5 €)

El concert del guitarrista Juanma Trujillo tindrà lloc en el marc del Festival FEMJazz! de Banyoles. Membre actiu de l’escena de jazz i música improvisada internacional, el músic veneçolà ha desenvolupat un estil d’interpretació únic que abraça diversos llinatges musicals. Després de tocar amb artistes de renom com Francisco Mela, Arturo O’Farrill, William Parker, Cooper-Moore, Satoshi Takeishi o Gerald Cleaver, entre d’altres, l’artista es caracteritza per innovar contínuament entre els seus contemporanis, al mateix temps que incorpora el mestratge dels seus predecessors en les seves exploracions artístiques progressistes.