Noves activitats de la llibreria L’Altell a l’Espai Eat Art

18/03/2021

Durant el mes de març, l’Espai Eat Art acull noves presentacions i activitats organitzades per la llibreia L’Altell de Banyoles: tarda dedicada a Philippe Sands, una sessió de En viu i en directe, i clubs de lectura per a adults i per a infants.

Dijous 18 de març (19:30 h)

Tarda Philippe Sands: Ruta d’escapada

Aforament limitat; inscripció prèvia al telèfon 972 580 270 o a laltell@laltell.cat

Tarda dedicada a l’autor Philippe Sands i la seva darrera publicació: Ruta d’escapada. L’activitat girarà entorn d’aquest escriptor i jurista, que en el seu moment va enlluernar all públic amb l’obra Calle Este-Oeste, un llibre que parlava sobre els orígens del “genocidi” i dels “crims contra la humanitat”. La tarda dedicada a Philippe Sands comptarà amb l’editora Isabel Obiols, Ricard Vela i Matthew Tree.

Dissabte 20 de març (12 h)

En viu i en directe amb J. N. Santaeulàlia

J. N. Santeulàlia presenta el seu darrer llibre: 2017 Dietari d’un any convuls.  L’autor explica que es tracta de l’obra més rica en personatges, anècdotes, reflexions, descripcions i records, i que es tracta d’una mirada personal sobre ell mateix i de la gent i les coses que l’envolten. Joan Estarriola, batlle de Fontcoberta, l’acompanyarà en la presentació.

Dissabte 27 de març (11:30 h)

En viu i en directe amb Xavier Bosch

Inscripció prèvia al telèfon 972 580 270 o a laltell@laltell.cat

Presentació del darrer llibre de Xavier Bosch: La dona de la seva vida. En la seva maduresa com escriptor, Bosch presenta aquesta nova obra amb els germans Estrada com a protagonistes. Tot i que es tracta d’una família que es manté molt unida malgrat viure en indrets diferent, una investigació periodística ho capgira tot i posa la seva relació en perill. L’autor recupera la seva faceta periodística amb aquesta nova trama familiar i emocionant, que parla del preu de traspassar les línies vermelles de la veritat. L’activitat comptarà amb la presència de l’autor.

Dilluns 29 de març (16 h)

Club de lectura Astrid Lindgren (8-10 anys)

Aforament complet

Aquest mes els infants del club de lectura compartiran reflexions i consideracions sobre el llibre Viatge al país dels arbres, de J. M. G. Leclézio. Una publicació que els fa observar el seu entorn i, sobretot, els arbres i la natura, que amaguen certs secrets.

Dimecres 31 de març (20:15 h)

Club de lectura adult, amb Mestissa de Maria Campbell

Inscripció prèvia al telèfon 972 580 270 o a laltell@laltell.cat

Mestissa és el primer llibre de Maria Campbell, activista del Canadà, filla d’aborígens i de colosn europeus. L’autora narra la seva infància i joventut, marcada per la seva condició de mestissa (mig blanca, mig índia), i parla d’una societat que no dóna suport a les diferències racials i culturals amb una literatura tendra i càlida, sense rancor. El testimoni de Campbell va acompanyat d’altres temàtiques que mostren una realitat crua i dura, com el genocidi colonial, la pobresa, la protistució, les agressions masclistes, la segregació racial o l’addicció a les drogues, entre d’altres.

El llibre Mestissa, es va publicar per primera vegada l’any 1973 i es considera un dels textos fundadors de la literatura aborigen canadenca, es presenta per primera vegada en català i recupera un dels capítols que va ser censurat, en què Campbell narra com va ser violada per un agent de policia.