Jordi Juanós: “Aquests nens i nenes són els futurs líders climàtics del planeta”

25/05/2020

Des d’una dimensió local però d’abast mundial, l’entitat Plant for the planet es va crear l’any 2007 a partir de la iniciativa d’un nen alemany de 9 anys. El seu director, Jordi Juanós, ens dóna detalls dels seus objectius, en la tercera conversa en directe per instagram de la Fundació, en aquesta ocasió, amb el coordinador Daniel Fuentes.

“A classe li van encarregar un treball sobre canvi climàtic i va veure que els adults no estaven fent el que havien de fer. Així va començar un projecte amb altres nens de l’escola, del poble i va arribar a la conclusió que el millor que podrien fer els nens era plantar arbres”, comenta Juanós. Segons el director de l’entitat, els arbres “són l’única màquina natural que és capaç de convertir el CO2 en oxígen, el que ens dóna vida al planeta. La idea és plantar un bilió d’arbres, que és el que s’ha calculat que serviria per capturar un 25% de les emissions de CO2 i conservar l’augment de la temperatura del planeta per sota dels 2 graus”.

Un altre focus d’acció de Plant for the planet, és la figura dels infants com a desenvolupament dels seus valors i de la seva consciència. És a dir, identificar nens i nenes, nois i noies, entre 10 i 18 anys amb capacitat de lideratge que puguin fer d’ambaixadors i ambaixadores per l’emergència climàtica. Segons Juanós, “són els futurs líders climàtics del planeta.”

Així mateix, per a l’entitat pren molta importància actuar des del món local per aconseguir efectes a nivell global: “Hem treballat al voltant de 90 països, 85.000 nens i nenes en total. L’any passat van passar per les nostres acadèmies un miler d’infants”.

Qui vulgui col·laborar-hi pot fer-ho a través de l’APP, amb la qual es pot plantar un arbre a qualsevol lloc del món, a preus molt assequibles. “Els arbres s’han de plantar bé, tenint en compte quines espècies es planten a quins llocs, i fent el manteniment convenient”. A les comarques gironines s’han dut a terme diverses iniciatives, com una de recent de replantació d’arbres a Salt, en una activitat popular a la zona del riu Ter. I també es duran a terme diverses accions al territori per recuperar i augmentar la biodiversitat en zones que han patit incendis. “L’objectiu és plantar 100 milions d’arbres arreu del món d’aquí al 2030”.