‘El run-run dels exploradors’ arriba al Puntal-Laboratori de les Arts de la mà de cabosanroque

03/04/2018

La Fundació Lluís Coromina acollirà, a la seu del Puntal – Laboratori de les arts, El run-run dels exploradors, un conjunt de jocs a partir dels instruments, dispositius i màquines sonores que té cabosanroque al seu estudi. L’objectiu de l’activitat és que els nens i nenes comprenguin conceptes musicals bàsics com el silenci, l’absència de silenci, el soroll, l’harmonia i la dissonància, el ritme i el minimalisme i la protoelectrònica. Descobrir i repassar, a partir de jocs sonors, els principals conceptes que han canviat la manera d’entendre la música durant el segle XX. Conceptes que ens han aportat les avantguardes artístiques a partir de personatges com John Cage, Lamonte Young o Pierre Henry. Aquesta activitat, coorganitzada entre cabosanroque, la Fundació Lluís Coromina i el servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles, i que es duu a terme per segon any, tindrà lloc del dimecres 11 al divendres 13 d’abril.

Nascut el 2001 com a col·lectiu musical, cabosanroque és un duo d’artistes que es dediquen a la construcció de sons que s’apliquen en diferents àmbits com instal·lacions sonores, arts escèniques o música, sempre treballant amb el so, les capacitats expressives de la màquina i la seves possibilitats per vehicular emocions. Laia Torrents (llicenciada en Enginyeria Superior industrial per la UPC i amb estudis superiors de Composició, Harmonia i Arranjaments) i Roger Aixut (llicenciat en Arquitectura per la UPC) estan a cavall entre grup de rock experimental, artistes plàstics i performers; desborden les categories gràcies als seus artefactes: matèria i ona, màquines musicals i instruments que fan soroll, objectes en sèrie que es tornen únics en els seus collages mecànic-sonors. En quinze anys de trajectòria han generat una població heteròclita de màquines musicals que viatgen d’una escena a l’altra i han col·laborat amb grans noms de l’escena musical, popular i experimental, tant de les arts escèniques com de les arts plàstiques. Des de l’any 2015, tenen el seu estudi instal·lat a la Fundació Lluís Coromina, al Puntal – Laboratori de les Arts.