Història – Espai Eat Art

El mes d’octubre 2010 i durant les festes de Sant Martirià de Banyoles es va inaugurar la nova etapa de l’Espai Eat Art  i que, fins al moment, coneixíem amb el nom de l’Espai d’Art Contemporani Lluís Vilà i, encara més anteriorment, com a galeria Cort. Un canvi de nom, de funcionament i de línia que vol ser un centre de referència sobre el concepte artístic d’Eat Art -art del menjar– i del qual l’artista banyolí en fou un dels màxim exponents a nivell català. L’espai fa alhora una doble funció, per una banda de centre cultural i, per altra part, de galeria d’art.

Amb aquesta nova filosofia s’estan aglutinant les màximes sinergies possibles, tant amb els agents de Banyoles i comarques, com amb la resta d’agents a nivel nacional i internacional. En aquest sentit, l’espai no només vol treballar amb el món de l’art sinó amb la resta de teixit social, donant suport i rebent-lo, amb les activitats que treballin sota aquests paràmetres. Per tant, la col.laboració serà un dels fonaments d’aquesta iniciativa i comptem amb la teva col·laboració.

La primera pedra d’aquest projecte va ser l’exposició Absolut II o el pa com a referència, amb algunes de les peces més representatives de les darreres creacions de Lluís Vilà. Amb motiu de la mostra la fleca Can Japet va treballar per fabricar i exposar els pan-escultures realitzats per l’autor abans del seu traspàs, seguint amb els nous paràmatres del centre.